2 Aralık 2015 Çarşamba

Dinlemenin gücü hikayesi
Ünlü psikiyatristlerimizden Prof. Dr. Recep Doksat'a genç bir kız telefon eder. "Hocam intihar etmek istiyorum. Ruh halim çok kötü. Artık bu durumdan kurtulmak istiyorum. Bu son konuşmam olacak" Doksat bu genç kızı yarım saat dinler, kendisiyle konuşur ve ona bu kararını yeniden gözden geçirmesini söyler. Yaklaşık yarım saat sonra kız intihar etmekten vazgeçer. Ruh hali değişmiştir. Daha sonra Doksat bu genç kıza muayenehanesine gelmesini teklif eder. Genç kız teklifi kabul eder ve hocayla yüz yüze görüşür.
Bu görüşmede hoca genç kıza uyum sağlayarak onu biraz daha rahatlatır ve ona merakla sorar: "Benim hangi sözüm seni intihardan vazgeçirdi?"
Genç kızın cevabı ilginçtir: "Hocam doğrusu dediklerinizden dolayı intihardan vazgeçmiş değilim. Bu dünya da benimle yarım saat konuşabilecek ve yarım saat beni dinleyebilecek insanların var olduğu beni düşündürdü. Yarım saat beni dinlediniz ve benim değerli olduğumu hissettirdiniz. Değerli bir insan olduğumu hissettiğim için intihardan vazgeçtim"
Dinlemek insanı var eder, size ve hayata bağlar...
Etkin dinlemek doğru dinlemek anlamasına dinlemektir.  Kalbinizle dinlemenizdir. sorgulamadan yargılamadan görüş bildirmeden size göre hatalı eksik da olsa sabırla dinlemesini bilmelidir. Onu anlamak demek ona onay vermek onunla aynı düşünce de olmanız demek değildir.
"Sizi anlıyorum... öfkelenmişsiniz/ kötü hissetmişsiniz/ bu konu da ne düşündüğünüzü tam olarak anladım..."  dedikten sonra eğer size göre farklılıklar varsa da sizi anlıyorum siz .... düşünüyorsunuz bu konuda ben sizden farklı olarak böyle düşünüyorum... dediğiniz zaman ortaya konulan sadece farklılıklardır. Bu durum iki tarafında birbirini tam anlamasını sağlar. Unutmayın ne kadar doğru güçlü ve tecrübeli de olsanız uzaman da olsanız insanları değiştirmeye ikna etmeye çalışmayın ... Amaç insanların bir birlerini anlamasıdır. HG

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa