1 Şubat 2013 Cuma

“Ding” sesi


                                 
   Ali; 8. sınıfa giden içine kapanık, kısmen dikkat eksikliği olan, derslerinde pekte başarılı olmayan bir öğrenciydi. Ali küçüklüğünde sık hastalandığından yaşıtlarına göre biraz daha kısa boylu ve çelimsizdi. Arkadaşları onunla pek oynamak ve birlikte olmak istemezlerdi. Dışlanmak Onda derin izler yaratmıştı.  Arkadaşlarının bilgisayarları ile ilgili konuşmaları, facebook iletişimleri, ilginç sunuları, çektikleri fotoğrafları  sayfalarında paylaşmaları ve  hızla artan arkadaş sayılarına karşı kendisinin bilgisayarının olmaması, onun  çevresinden daha da  kopmasına neden olmuştu.        Ama bir gün bir sürpriz olmuştu. Babası her nasılsa Ali’ye bilgisayar almıştı. Ali sanki yeniden doğmuştu. Ödevleri için artık internet kafe’ye  gitmek zorunluluğu kalmamıştı.
    Sevilmeyen, yapamayan, çirkin, zayıf, dışlanan gibi olumsuz kavramların yerini,   oyunlarda elde ettiği başarıları sayesinde arkadaşları arasında yavaş, yavaş statü sahibi olmaya başlamıştı.
 Facebook'ta  bir çok  arkadaşı olmuştu. Ali, o ana kadar tanımadığı güven duygusunu tatmıştı. Facebook'taki  arkadaşları sanal ortam da onun "zayıf yönlerini" göremiyorlar herhangi bir kişiye nasıl davranıyorlarsa, nasıl iletişim kuruyorlarsa Aliyle de aynı şekilde  kuruyorlardı.  Ali nin dikkat eksikliği bile onun bilgisayar oyunlarında en üst seviyeye çıkmasına engel değildi.  Seviye yükseldikçe duyduğu her  "ding" sesi onun hayatının en güzel sesi olmaya başlamıştı.
  Ali, her geçen gün bilgisayarın başında daha  fazla zaman harcıyordu. Zaten  pekte iyi olmayan dersleri, daha da kötüye gitmişti. Öğretmenleri veli toplantısında hiç de iyi şeyler söylememişlerdi. Ali artık "internet bağımlısı" olmuştu. Baba üzgündü, çaresizlik duygusu içerisinde neye ve kime kızacağını bilemiyordu.
        Sonunda, arkadaşlarının da tavsiyesi ile okulun rehber öğretmeni ile görüşmeye karar verdi.   Rehber öğretmenin söyledikleri evde, kendileri dahil her şeyin sil baştan köklü değişimini ve yeni yaklaşımları içeriyordu. Çıkar yol olmadığı için aşağıdaki adımları, rehber öğretmeninde yardımı ile uygulamaktan başka çare yoktu.
Ve protokol imzalanır
  1. Durum değerlendirmesi yapıldı; nedenlerin yanında nasıllar tespit edildi.
  2. Öğrenci -veli ilişkisindeki sağlıklı iletişim için, öğrencide direnç oluşturan, “sen” yerine “ben” dili veya,  "Radyo" dili denilen 3. şahıs dili,  öne çıktı.
  3. Farkındalık artırma çalışması yapıldı. Öğrencilik statüsünün  gerektirdiği rollerin standartlarının tanımı birlikte yapıldı… Önlem alınmaz ise sonucun neler olabileceği konuşuldu.
  4.Kontrol yönetimi saptandı. Sürecin takibi, kontrolünün nasıl olabileceği konuşuldu.
  5.Yeni yaşamın kuralları,  öğrenci, veli, rehber öğretmen arasında sağlanan anlaşmayla sağlandı
  6.Öğrenci ile sözleşme yapıldı. Sözleşmede bilgisayarın kullanımına ilişkin tüm detaylar birlikte oluşturuldu. Öğrenci kesinlikle bilgisayardan tamamen mahrum bırakılmadı. Ne zaman, ne kadar, hangi şartlarda bilgisayar kullanacağı tespit edildi. Tatil günleri standartları saptandı
 7. Sürecin yönetimine ilişkin esaslar gözden geçirildi. 
 8. İhlallerde müdahale ve güç kullanımına dair esaslar nasıl olacak, Birlikte karar verildi.
 9. Geçen sürede öğrencinin, psikolojik ve sosyal gelişiminin sağlanması için neler yapılabileceği, gerekirse psikolog veya psikiyatr’ dan yardım alınabileceği ortaya konuldu.
 10. Antlaşmada veliye düşen görevler ve talepler belirlendi ve bu sözleşme iki nüsha olarak imzalandı. 
     Ali nin hayatının ilk sözleşmesi,  onun hayatında dönüm noktası olmuştu. İlk başlarda oldukça zorlanmalara karşın şimdi hayata yüklenen yeni anlam, konulan hedefler ve de arada bir duymaya devam ettiği "ding" sesi; daha özlenen, daha da zevkli hale gelmişti. Belki de hak etmenin tadıydı bu ses.
Hakkı Güleç       hgulec58@hotmail.com


0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa